Zamknij

Media - Wideo - Wywiady

T-Mobile będzie wspierać rozwój społeczności Twittera

T-Mobile będzie wspierać rozwój społeczności Twittera

Sponsoring konferencji Tweetup jest dla nas czymś naturalnym. Profil T-Mobile istnieje na Twitterze od dwóch lat. Twitter to jeden z najważniejszych kierunków komunikacyjnych firmy. T-Mobile mocno wierzy w społeczność Twittera - oni mają dużą siłę rażenia. Są digital influencers - mówi Piotr Żaczko, Starszy Specjalista ds. Komunikacji Korporacyjnej w T-Mobile Polska.

czytaj dalej

PR jest subtelniejszy niż marketing

PR jest subtelniejszy niż marketing

Media relations nie jest osią działań B2B, ale może wspomóc relacje biznesowe. Sprawdza się tam, gdzie nie można użyć reklamy (np. w branży prawniczej) lub gdzie celem jest budowa wizerunku firmy. Media relations ma jedynie wywrzeć wpływ na grupy docelowe. Nie kontaktujemy się z nimi bezpośrednio. Przykładem może być komunikacja ekspercka.

czytaj dalej

Reklama kontrowersyjna w Polsce nie działa

Reklama kontrowersyjna w Polsce nie działa

W portfolio firmy Unilever jest dezodorant, który ociera się o granice kontrowersji. W głowach mamy tez przykład konkurentów, których reklama dla odmiany traktowała mężczyznę jak przedmiot. Znam wyniki sprzedażowe tych produktów i wiem, że w Polsce to się nie do końca lepiej sprzedaje. Reklama nakręcona na rynek amerykański czy brytyjski może być dalej posunięta w przymrużeniu oka. Rynki te żyją z reklamą od lat 60, a dana marka od 30 lat posługuje się daną konwencją i konsument wie, skąd to się wzięło. Nasz konsument jest o wiele bardziej tradycyjny w odbiorze przekazu niż przeciętny konsument europejski - mówi mówi Aleksander Śmigielski, Media Director CEE w firmie Unilever oraz członek zarządu IAA Polska.

czytaj dalej

Prosumenci to tylko poznawcze leniuchy

Prosumenci to tylko poznawcze leniuchy

Jesteśmy poznawczymi leniuchami . Na przykład, ile trzeba zadać sobie trudu by kupić nowy telewizor: czy Led, czy plazma, jaka częstotliwość odświeżania. Osoby, które uciekają do social media to osoby kupujące pod wpływem wpływu społecznego, to osoby uciekające od myślenia. A wszyscy mówią, że to prosumenci. To nieprawda. Poza tym, word of mouth nie jest niczym nowym. Jeśli kobieta idzie na bazar i pyta się innej kobiety, gdzie kopiła tę marchewkę, to to też jest word of mouth - tylko w wersji off-line – mówi Jacek Wójcik z SGH.

czytaj dalej

Ważne jest zaangażowanie użytkowników w zmiany na stronie

Ważne jest zaangażowanie użytkowników w zmiany na stronie

Bardzo ważne są rozmowy z użytkownikami. Można się wielu rzeczy od nich nauczyć. Na poprzedniej stronie marki Pat&Rub uruchomiliśmy ankietę, w której zapytaliśmy o wady i zalety naszego serwisu. Na podstawie zebranych informacji i w oparciu o wiedzę ekspercką specjalistów powstała nowa witryna. Zmiany zostały wysoko przez użytkowników ocenione, a oni sami docenili fakt zaangażowania w proces zmian - mówi Agnieszka Nowicka, niezależny ekspert e-commerce współpracujący z marką Pat&Rub.

czytaj dalej

Marketing dla kobiet bazuje na kobiecych kodach komunikacji

Marketing dla kobiet bazuje na kobiecych kodach komunikacji

Marketing dla kobiet powinien być częścią strategii firmy. Myślenie strategiczne o konsumentce to myślenie o kobiecie, która może być wiernym klientem, staje się podmiotem naszych działań. Strategia marki musi zatem odpowiadać realnym potrzebom kobiety. A więc musimy poznać konsumentkę. Niestety, rzadko robimy badania, a jeśli już je robimy to nie przekładamy tego na kobiece kody komunikacji. Przykładem prawidłowej komunikacji jest produkt „Mleczny start” - mówi Katarzyna Pawlikowska, Garden of Words.

czytaj dalej

PiS przejął inicjatywę i jest profesjonalny

PiS przejął inicjatywę i jest profesjonalny

Donald Tusk powiedział kiedyś, że PO nie ma z kim przegrać, ale zapomniał, że może przegrać z "czymś", nie tylko z "kimś". A więc np. z sytuacją kryzysu. To milczenie PO wykorzystał PIS i przejął informacyjną inicjatywę. Będąc opozycją można bardzo wiele obiecywać. U władzy trzeba być bardziej ostrożnym. Z drugiej strony, obywatele i tak nie wierzą politykom, podoba im się tylko to, że chcą z nimi rozmawiać. PIS to wykorzystuje i robi to profesjonalnie - mówi Wiesław Gałązka.

czytaj dalej

Nie mylmy funkcjonalności z użytecznością serwisów

Nie mylmy funkcjonalności z użytecznością serwisów

Wiele osób myli funkcjonalność z użytecznością. Przykładem błędnego rozumowania marketingowca może być serwis grono.net, który próbował uciec do przodu rozwijając funkcjonalności. Tymczasem ludzie oczekują prostoty. Większa funkcjonalność może oznaczać mniejszą użyteczność serwisu. Poza tym, ludzie płytko przetwarzają informacje. Im więcej informacji wokół nas, tym gorzej je przetwarzamy - mówi Jacek Wójcik z SGH.

czytaj dalej

Marek Sodolski o platformie Avon Connects

Marek Sodolski o platformie Avon Connects

Marek Sodolski z Avon Cosmetics opowiada o korzyściach płynących z platformy Avon Connects, która powstała kilka lat temu. Strona służy do wymiany opinii i doświadczeń między konsultantkami firmy Avon np. jak zorganizować spotkanie, jak omówić się z klientem. Avon Connects ma też charakter platformy społecznościowej. W jednym miejscu konsultantki mają dostęp do informacji produktowych, o obszarze health & beauty itp.

czytaj dalej

Za sukcesem sportowym musi iść działanie PR-owskie

Za sukcesem sportowym musi iść działanie PR-owskie

Dlaczego pewne dyscypliny mają szczęście do sponsorów, a innym się to nie udaje. Czy to kwestia widowiskowości, czy wyników sportowych? Piłka ręczna ma obie te cechy, a mimo to przez długi czas nie mogła znaleźć sponsora. Od czego to zależy? Odpowiada Grzegorz Kita, Sport Management Polska. Na popularność dyscyplin wpływa to, co młodzi ludzie uprawiają na poziomie edukacji szkolnej. Inna sprawa, to połączenie w danej dyscyplinie sukcesów i walorów promocyjnych. Żeby dyscyplina została doceniona przez reklamodawców musi za sukcesem iść działanie PR-owskie.

czytaj dalej

Strona 1 z 27 1 2 3 ... 27 »

Rankingi uczelni są wyznacznikiem potencjału gospodarczego kraju

W biznesie miernikiem sukcesu są udziały rynkowe. Uczelnie wyższe z kolei lubią się porównywać w rożnego ...

Dagmara Żółtek o zbliżeniu marek i konsumentów

Dagmara Żółtek, Adv.pl, opowiada o zbliżeniu marek i konsumentów. Marki zaczęły nawiązywać z konsumentami dialog. Co ...